
Idea dropshippingu w Polce dopiero raczkuje. To stosunkowo nowy system, do którego wdrożenia i pełnej akceptacji, potrzebny jest czas. Dobrze jest zatem wiedzieć, czy jest on w ogóle opłacalny i przede wszystkim – czy każdy, kto posiada sklep internetowy, czy też prowadzi jakąkolwiek inna formę e-biznesu, może do dropshippingu przystąpić. To zdecydowanie najczęściej zadawane pytania przez osoby, które zastanawiają się nad wdrożeniem tego systemu do swojej działalności.
Co daje mi dropshipping?
Dropshipping wiąże się przede wszystkim z bardzo dużymi korzyściami – zarówno dla nas, jako przedsiębiorców prowadzących dany biznes, jak również dla hurtowni, które dostarczają dany towar do sklepu. System ten opiera się przede wszystkim na szeroko rozumianej współpracy pomiędzy dwoma podmiotami gospodarczymi: właścicielem sklepu internetowego oraz dostawcą towaru. Dropshipping za swoje główne zadanie ma przede wszystkim usprawnienie procesu wysyłki, stąd też ten obowiązek zostaje przełożony na barki dostawcy produktu. Dzięki temu, zyskują obie strony: właściciel sklepu, bo z całą pewnością ma on więcej zamówień, oraz dostawca produktu – bo produkt się sprzedaje.
Oszczędność przede wszystkim
Podstawową zaleta dropshippingu jest przede wszystkim to, ze pozwala on w znacznym stopniu zaoszczędzić prowadzącemu sklep internetowy. Przede wszystkim, jako właściciel sklepu internetowego, nie musisz inwestować w zakup towaru, bowiem jedynie wysyłasz zamówienie do hurtowni. Co więcej, wysyłka takiego towaru jest znacznie tańsza. Nie trzeba też wynajmować dodatkowych magazynów, w których przechowywany byłby towar. Plusem jest też to, ze tak naprawdę sam możesz w pełni prowadzić swój biznes. Nie musisz zatrudniać magazynierów, osób, które będą pakowały Twoje zamówienia, ponieważ cały obowiązek spoczywa na hurtowni.
Sami zatem widzicie, że hurtownie dropshippingowe są biznesem opłacalnym – zarówno dla jednej jak i drugiej strony. Jest on także korzystny dla osób, które zamawiają dane rzeczy w sklepie internetowym.