Chcąc zostać profesjonalnym copywriterem, na pewno zastanawiasz się jak pisać rzetelne teksty na stronę www. W końcu na tym opiera się idea tej profesji. Wbrew pozorom nie jest to takie oczywiste, a sam copywriter jest kimś pomiędzy marketingowcem a artystą. Oczywiście, zależy jakimi tekstami będziesz się zajmować, jednak miej na uwadze, że większość treści na strony www to te sprzedażowe.
Marketingowe teksty na stronę www
Marketing to oczywiście reklama. Rządzi się swoimi wytycznymi i ma wpływać na klienta w taki sposób, żeby kupił on produkt lub usługę. Marketingowe teksty na stronę www to głównie tzw. teksty SEO, które pomagają w pozycjonowaniu strony oraz trafiają bezpośrednio do osoby, która szuka danego przedmiotu albo usługi. Takie treści zawierają odpowiednie frazy kluczowe, które najczęściej są tym, co użytkownicy wpisują w wyszukiwarce internetowej. Same frazy brzmią dosyć sucho, wręcz nie brzmią – np. „okna Poznań tanio”. Zadaniem copywritera jest zbudować cały artykuł wokół takiej frazy i wpleść ją do tekstu, żeby wyglądała naturalnie. Przy okazji, dobrze by było, żeby marketingowy tekst na stronę www np. artykuł na blogu zachęcał do kupna okien akurat u tego producenta, dla którego stworzony został tekst.
Artystyczne teksty na stronę www
Marketing i reklama to jedno, ale nie zapominaj, że przedstawiając dany produkt, musisz tak naprawdę stworzyć jego obraz w głowie klienta. Dlatego tak ważne są dobre jakościowo teksty na stronę www – https://www.experts4blogs.pl/oferta/teksty-na-strone-internetowa/ Załóżmy, że opisujesz mikser. Na rynku jest tyle mikserów, że nie dasz rady tego zliczyć. Twoim zadaniem jest przedstawić konkretny mikser w taki sposób, aby stał się jedynym słusznym wyborem. Sprawa wygląda nieco jak w przypadku fotografii. Są miejsca, które codziennie mijasz i nawet nie przyjdzie ci do głowy, żeby się nimi zachwycać. Fotograf potrafi to samo miejsce uchwycić w takim świetle oraz perspektywie, że dostanie nagrodę za swoje zdjęcie i jeszcze zachęci miliony do odwiedzenia go. To samo z mikserem – z pozoru zwyczajny sprzęt, w głowie potencjalnego klienta ma stać się ułatwieniem jego życia i niezbędnym gadżetem.